وكيل جرايم رايانه اي در تهران
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

جرايم سايبري يا جرايم فضاي مجازي شكل جديدي از جرايم و كلاهبرداري هاي سنتي است كه نه تنها آسيب زيادي به كاربران وارد مي كند، بلكه امنيت فضاي مجازي و كار را نيز از بين مي برد. عدم آگاهي مردم از حقوق شهروندي در فضاي سايبري باعث مي شود كه كلاهبرداران از اين عدم آگاهي سوء استفاده كرده و مرتكب جرائم رايانه اي مانند فيشينگ، هك حساب هاي كاربري، نشر اكاذيب، اخلال در سيستم هاي رايانه اي، جاسوسي رايانه اي و مواردي از اين دست شوند.

 

وكيل جرايم رايانه اي با در نظر گرفتن تمامي جزئيات بر اساس كلاهبرداري سايبري به حل اين گونه موارد مي پردازد و از افزايش اين گونه جرائم جلوگيري مي كند. با توجه به افزايش خسارات ناشي از اين گونه جرائم مراجعه به وكيل سايبري يا وكيل مجرب در اين زمينه بسيار ضروري و ضروري است. لازم به ذكر است وكيل جرايم رايانه اي و وكيل جرايم رايانه اي در واقع جزء يك زير مجموعه هستند و هيچ تفاوتي بين آنها وجود ندارد.
تعريف جرايم سايبري يا جرايم رايانه اي:
بسياري از افراد به دليل عدم آگاهي اطلاعات كافي در اين مورد ندارند. بنابراين قبل از هر توضيحي بهتر است تعريفي از واژه سايبر ارائه شود. معناي لغوي سايبر در كلماتي مانند مجازي يا ناملموس تعريف مي شود. اين بدان معناست كه هر جا اصطلاح فضاي سايبري را مي شنويد، در واقع فضاي مجازي و شبكه هاي ارتباطي است كه از طريق رايانه، تلفن همراه، تبلت و ساير سخت افزارها قابل دسترسي است.

 

در اين راستا در برخورد با هرگونه اختلال در شبكه هاي اينترنتي، كانال ها و يا پروفايل هاي شخصي مي توانيد به وكيل سايبري مراجعه كرده و از مشاوره وكيل سايبري بهره مند شويد.

 

جرايم رايانه اي چيست؟
همانطور كه در مقدمه گفته شد، چنين جرايمي توسط مجرمان در فضاي مجازي و سايبري انجام مي شود.

 

جرايم رايانه اي را مي توان اين گونه تعريف كرد: انجام هرگونه فعاليت غيرمجازي كه در بستر فضاي مجازي از طريق ابزار يا سخت افزار اتصال به اين فضا صورت مي گيرد كه به نوبه خود موجب تضييع يا تضييع حقوق كاربران مي شود.

با توجه به پيشرفت فناوري اطلاعات و ارتباطات در تمامي ابعاد زندگي و با توجه به اينكه تمامي فعاليت ها از طريق اينترنت انجام مي شود، امكان وقوع جرم، كلاهبرداري سايبري و هرگونه جرم سايبري نيز افزايش يافته است.

صنعت الكترونيك و اينترنت علاوه بر دارا بودن ويژگي‌هايي كه به همراه دارد، پيامدهايي را نيز به همراه دارد كه تنها با افزايش اطلاعات در زمينه جرايم رايانه‌اي، مشاوره با وكيل سايبري و پيگيري جرايم قابل حل است. يك كامپيوتر اين امكان را فراهم كرد.

 

به خصوص صاحبان مشاغل، صاحبان مشاغل ديجيتال و توسعه دهندگان بازار الكترونيك بايد به خوبي با اين حوزه آشنا باشند تا بتوانند از آسيب هاي احتمالي در امان بمانند و بتوانند كسب و كار خود را در بستري امن و مطمئن گسترش دهند. در اين راستا مشاوره با كارشناس رسمي دادگستري جرايم رايانه اي راهكاري است كه به متقاضيان پيشنهاد مي شود تا از حقوق خود و پيگيري جرايم رايانه اي در فضاي مجازي مطلع شوند.
انواع جرايم رايانه اي
فهرست جرايم رايانه اي را مي توان بر اساس قوانين سايبري به شرح زير بيان كرد: فضاي مجازي و جرايم سايبري

 

 

داده ها يا سيستم هاي رايانه اي مزاحم
توليد و نشر اكاذيب و اخبار كذب
دسترسي غيرمجاز به حساب هاي كاربري
انتشار مطالب غيرمجاز، استراق سمع غيرمجاز و همچنين جاسوسي رايانه اي
جرايم مربوط به نقض عفت عمومي
دسترسي غيرمجاز به اعتبار كاربري و هرگونه سوء استفاده مرتبط
هرگونه سرقت و كلاهبرداري سايبري
جعل كامپيوتري
***گرافي كامپيوتري
سرقت اينترنتي
فروش يا توزيع رمزهاي عبور، داده يا سيستم هاي كامپيوتري
هك يا دسترسي غيرمجاز به حساب هاي كاربري
انتشار اكاذيب و هرگونه توهين به حيثيت كاربران
كلاهبرداري كامپيوتري
از آنجايي كه امروزه بيشتر پرداخت ها و فعاليت هاي كاري به طور كامل از طريق اينترنت و فضاي مجازي انجام مي شود، امكان كلاهبرداري و خالي شدن حساب كاربران نيز افزايش يافته و در واقع راه براي مجرمان باز است. در نتيجه كاربران نه تنها بايد از حقوق شهروندي و شهروندي خود در فضاي مجازي آگاه باشند، بلكه از آسيب هاي احتمالي نيز جلوگيري كنند.
وكالت دعاوي كسب و كار اينترنتي در تهران:
در سال هاي اخير شاهد افزايش چشمگير كسب و كارهاي اينترنتي بوده ايم. در قانون تجارت الكترونيك كه در سال 1391 تصويب شد، قانونگذار به مواردي مانند تبليغات، حقوق خريدار و فروشنده، امضا و تاييد هويت الكترونيكي پرداخته است. در صورتي كه اطلاعات حقوقي لازم را در خصوص نحوه تنظيم قرارداد، آثار حقوقي مفاد قرارداد و شرايط آن و ساير موارد حقوقي نداشته باشد، نه تنها موجب اختلاف با طرف مقابل مي شود، بلكه به جاي منفعت طلبي. منفعت، متحمل ضرر و زيان مي شود و ممكن است در مواردي اين ضرر جبران ناپذير باشد.




:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: